Hver fjerde albertslunder siger 'nej tak' til reklamer

Antallet af tilmeldte i ’Reklamer – nej tak’-ordningen i Albertslund Kommune, er steget mere end dobbelt så meget som landsgennemsnittet.
16. dec.
2011
Reklamer nej tak kampagne

Den 1. maj lancerede Albertslund Kommune sammen med 11 andre kommuner og Vestforbrænding en kampagne, der skulle oplyse om Post Danmarks ordning ”Reklamer – nej tak” og begrænse mængden af affald ved at forhindre spild.

På det halve år, der er gået siden kampagnen blev skudt i gang, er antallet af husstande i Albertslund der har meldt sig til ordningen og fået et ’Reklamer – nej tak’-klistermærke på postkassen steget med 10 procent. I alt har 26,2 procent af husstandene i kommunen nu tilmeldt sig ordningen.

”10 procent lyder måske ikke af ret meget, men det svarer faktisk til at vi har reduceret affaldsmængden i form af reklamer med lidt over 3 tons pr. måned.”, udtaler miljøplanlægger Sara Rosendal fra Affald og Genbrug.

Stigningen af tilmeldte på landsplan har i samme periode været 1 procentpoint, mens den i Albertslund har været 2.4 procentpoint. Stigningen i Albertslund er altså mere end dobbelt så stor.

”Der er en klar tendens til, at vores borgere er begyndt at tage stilling til husstandsomdelte reklamer, så på den måde har kampagnen været en succes. Vi har oplyst borgerne om mulighederne for at læse reklamerne på nettet, men i sidste ende er det op til den enkelte borger, hvordan han/hun ønsker at læse sine reklamer,” udtaler Sara Rosendal.






Albertslund Kommune

Nordmarks Allé
2620 Albertslund
Tlf. 43 68 68 68

albertslund@albertslund.dk

Hurtig adgang

Oversigt